نگهداری داری و مراقبت از ساندویچ پانل ها

سه شنبه 30 شهريور 1400
13:36
mohsen



همه چیز احتیاج به مراقبت دارند از باطری تلفن همراه شما تا دیواره های پانلی اگر ازآنها به خوبی مراقبت شود آنها عمر مفید خود را طی می کنند.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش نگهداری از ساندویچ پانل ها آشنا کنیم تا شما بتوانید در بهترین حالت و حد امکان از ساندویچ پانل ها بهره ببرید.
شرایط آب و هوایی ، عوامل طبیعی ،نوع استفاده و...همه عواملی هستند که بر فروسدگی ساندویچ پانل ها تاثیر می گذارند موارد زیر موارد کلی هستند که می توانند به شما در این امر کمک کنند

روش های نگهداری در زمان انبار و حمل و نقل ساندویچ پانل:
بسته های ساندویچ پانل باید به گونه ای چیده شود که امکان تبادل هوا در اطراف آن وجود داشته باشد تا رطوبت در اطراف پانل ها انباشته نشود.
جهت جلوگیری از آسیب های مکانیکی و یا آب باران، پانل ها را باید بر روی سکو یا صفحه ای سخت قرار داد.
جهت کاهش صدمه و فشار به پانل های روی هم چیده شده باید از راه رفتن بر روی سازه ها خودداری کرد.
همچنین حدالمکان پانل ها را به صورت کمی مایل نگهداری می کنند طوری که شبکه جوش و مفتول های آن آسیب ندیده و در صورت بروز بارندگی آب باران روی پانل ها جمع نشود.البته این شیب نباید بیش از 5 درصد باشد.
در هنگام بارگیری پانل ها باید فاصله بین چنگال های لیفتراک به گونه ای باشد که به لبه های پانل آسیب وارد نشده و تعادل سازه بر روی لیفتراک حفظ شود.
از حمل و نقل و جا به جایی پانل ها به صورت دستی و استفاده از لبه های مادگی پانل ها به عنوان دستگیره باید خودداری شود و در مسیرهای کوتاه برای جا به جایی باید از وسط پانل برای نگه داشتن استفاده شود.
از اتصال مستقیم چنگک لیفتراک یا بالابر با پانل باید خودداری شود و عملیات بار گیری و یا باراندازی توسط قلاب های مخصوصی انجام می شود.
در هنگام بلند کردن سازه ها از کشیدن پانل رویی بر روی پانل زیرین خودداری شود تا احتمال آسیب و خراش به پانل های زیری کاهش یابد پانل ها باید به صورت عمودی برداشته شوند.
جهت به حداقل رساندن آسیب های احتمالی پانل ها را در نزدیک ترین محل به نصب و اجرا تخلیه می کنند.


روش های نگهداری بعد از نصب ساندویچ پانل:
جهت افزایش طول عمر و استفاده بهینه از سازه تا حد امکان پانل ها باید دور از تابش مستقیم نور خورشید، تغییرات حرارتی شدید نگهداری و نصب شوند.
مواد شیمیایی و اسیدیته، حلال هایی مثل هیدروکربن ها پایداری و ماندگاری سازه را کاهش داده در نتیجه جهت افزایش طول عمر سازه ترجیحا پانل ها از این مکان ها دور نگه داشته شوند البته لازم به ذکر است که ساندویچ پانل هایی با متریال متناسب و سازگار با این محیط ها نیز وجود دارد که دوام خوبی در این نوع مکان های صنعتی دارند.
همان گونه که پیش تر گفتیم ترمیم و بازسازی این سازه ها هر چند سال یکبار جهت افزایش عمر مفید و کارایی و کیفیت سازه لازم است.
درزبندی و آب بندی یکی از عواملی است که اگر به درستی صورت نگیرد سبب نفوذ آب باران، هوا و رطوبت به داخل سازه و در نتیجه منجر به پوسیدگی پانل ها می شود.


تعمیر ساندویچ پانل ها:
از آن جایی که تعویض و جایگزینی ساندویچ پانل های قدیمی با ساندویچ پانل ها نو ممکن است هزینه بر باشد و یا اگر تعویض فقط محدود به ساندویچ پانل آسیب دیده باشد ممکن است
باعث ایجاد تضاد رنگ با پانل های قبلی گردد از همین رو اقدام به تعمیر ساندویچ ها کرده که برای انجام این کار لایه بیرونی یعنی ورق
فلزی را باز کرده فوم قدیمی و آسیب دیده را با فوم جدید جایگزین کرده سپس روکش فوم را با چسب مخصوص بر روی آن چسبانده و ورق فلزی را روی آن قرار می دهیم
برای درزبندی و آب بندی ساندویچ پانل ها نیز بهترین گزینه استفاده از چسب پلی اورتان می باشد. پاکسازی، شستشو، رنگ آمیزی و یا تعویض پیچ ها ی زنگ زده نیز می تواند از عوامل پیشگیرانه آسیب و نگهداری پانل ها به شمار رود


نتیجه گیری:
همان طور که در بالا ذکر شد شیوه نگهداظری و انتخاب یک شرکت تولید کننده معتبر در زمینه تولید این سازه ها که از بهترین مواد اولیه و مجهزترین دستگاه ها جهت تولید محصول استفاده می کنند سبب افزایش طول عمر سازه و استفاده ای بهینه و کارآمد از پانل ها می شود.

امید است نهایت استفاده را از خواندن این مطالب برده باشید

ما را در دیگر مطالب مرتبط با سازه های پیش ساخته در صفحه رسمی سایت بانک اطلاعاتی ساندویچ پانل همراهی فرمایید.




انواع مختلف ساندویچ پانل


منبع : پانل ماموت





[ بازدید : 123 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت ماموت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]